Květen 2015. Jsem na cestě ze školy. Ze své vytoužené a tvrdě vybojované vysoké školy. Právě si po svém prvním roce konečně přiznávám, že se na tuhle školu nehodím a ani mě nebaví. Chci zkrátka pryč. Zachvátí mě mírná panika, ačkoliv jsem nad tím vším přemýšlela už delší čas. Přišla chvíle, abych to oznámila rodičům. Ale ještě předtím musím mít připraven svůj plán B.
Plán “B”
Vždy jsem měla ráda cizí jazyky. Takže můj první a hned i poslední záložní plán B je studium jazyků. Umět dobře cizí jazyk je praktické a ne tak náročné jako architektura – můj ztroskotaný sen. Angličtina je základ. A k tomu španělština – můj jazyk snů již pár let.
Mohla bych jít studovat třeba angličtinu a španělštinu. Na nějakou filozofickou fakultu, asi. Tady v Brně nebo zpátky domů na Slovensko. Super. Plán vymyšlen. Je květen.
Přihlášky na vysoké školy jsem trochu propásla. Nevadí. Poohlídnu se po nějakých ročních jazykových studijních programech mimo vysoké školy. Ideálně něco, s čím by šla skloubit i brigáda.
Proč jazykovka Amigas
Na internetu narazím na několik stránek s názvem „Pomaturitní studium“. O tom jsem už něco slyšela. Zní to dobře. Rozkliknu některé stránky. Nabídka je celkem široká. Většinou jde o angličtinu, ale někde nabízí i španělštinu. Po detailnějším hledání se můj výběr zúžil na dvě jazykové školy.
Nakonec vyhrála Amigas, protože nabízela zajímavou možnost zkombinovat angličtinu se španělštinou. Ideální pro někoho (mě), kdo by rád zdokonalil svoji angličtinu ze střední školy a oprášil základy španělštiny z různých jazykových kurzů. A k tomu jako velký bonus Callanova metoda. Výuka angličtiny pomocí Callana byla dalším z mých dávných, již téměř zapomenutých a opuštěných snů.
Callan jako znovuobjevený sen
Před pár lety, ještě na střední škole a možná i o něco dřív, jsem koketovala s myšlenkou navštěvovat kurzy angličtiny, kde se používá Callanova metoda.
Metoda mi připadala skvělá, v té době něco úplně nového, netradičního a atraktivního. Hodiny se zdály být nesmírně dynamické, občas až moc, ale věřila jsem, že si zvyknu.
Metodu jsem vyzkoušela, ale moje tehdejší časové možnosti mi neumožnily kurz navštěvovat. A najednou je Callan díky jazykové škole Amigas zpátky v mém životě.
Pomaturitní režim
Rozvrh v pomaturitním kurzu nebyl tak náročný, a proto nebyl problém najít odpolední brigádu. Na brigádě byli moc rádi, že bude někdo celý rok chodit jen na odpolední směny.
Před začátkem výuky v Amigas jsme se všichni zúčastnili rozřazovacího testu a krátkého pohovoru. Později nám byly přiděleny skupiny a třídy. Měli jsme několik učitelů, zažili jsmerůzné přístupy, přízvuky a systém výuk.
Dokonce jsem měla štěstí, že jedna z lektorek se mnou mohla probrat její zkušenosti z fakulty, kam jsem se chtěla hlásit. Její rady a doporučení jsem později nejednou zužitkovala.